onsdag den 3. august 2011

Værkstedspriser og god is

Jeg har fra tid til anden hørt og læst beretninger om folk, der medbringer biler til det nordjyske, for at få dem serviceret hos div. værksteder heroppe. Samtidig har jeg plejet en del omgang med nordjyder, der både er fornuftige, prisbevidste og særdeles skeptiske over for skattetrykket. Det der skat kommer jo ovre fra Kjøvenhavn…..!!
Mine oplevelser på et værksted heroppe i det nordjyske kan dog ikke rigtig passe ind i disse beretninger og oplevelser. Efter at have tilbragt formiddagen i et meget fint udstillingslokale, med 1 kop kaffe, må jeg konstatere, at nordjyder betaler det dobbelte i timen hos ”bildoktoren” i forhold til hjemme på djævleøen. (Og nej, jeg var ikke den eneste, der betalte denne pris. Der var op til flere lokale, som blev betjent samtidig…..:))
Vel vel, jeg trøstede mig med at vejen hjem til Svinkløv Camping, gik lige forbi Alice og Lindhardts lille forretning ude i Aabybro. De driver Aabybro Mejeri. Her laver Lindhardt ”Ryaa is”, det mest fantastiske is til både det nordjydske sommerland og til en stor del af patienterne på de danske hospitaler, som har brug for ekstra energi under indlæggelsen.
Går din vej forbi Aabybro, må du ikke snyde dig selv for at nyde is, smør, ost og specialvarer fra den lille butik. Samtidig giver Lindhardt rundvisninger i mejeriet op til flere gange om dagen. Her kan man se det gamle håndværk og maskinerne, der er brugt i generationer til at forarbejde den danske mælk til mejeriprodukter. Husk for øvrigt og spørg om I må se hans firmabil og den godkendte sidevogn…….!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar