Hvem er vi?

Det hele startede slet ikke med Bimmer & Bjørn. Det startede med at kokken synes det ville være et spændende projekt at tage på skiferie i campingvogn. Med denne beslutning taget startede udfordring nr. 1 med at overtale hende der bestemmer. Argumenterne spændte vidt og bredt. Der kunne argumenteres for at det var billigere end at bo i apartments, masser af frisk luft og udfordringer og legekammerater til Louise. Min kære hustru "knækkede" jo til sidst sikkert med en tanke om at hvis der blev sagt ja til et bestemt beløb ville dette sætte begrænsningen for succesen.
Jagten begyndte på en passende førstegangs investering inden for de aftalte rammer. Pludselig var den der. 1 stk. Polar 520 High Back i pæn stand. Efter min mening et perfekt match til vores daværende Volvo. Dermed var "Svensker Expressen" skabt.

Det blev til næsten 3 år med masser af oplevelser både i Danmark, Skandinavien og i alperne på ski.


Østrig vinteren 2009.

Sverige sommeren 2009

Efter disse gode erfaringer med det frie rakkerliv kom der jo uværdigt gang i kokkens drømme om at forbedre vogntoget. Første opgave var at forbedre driftsøkonomien i vores feriebudget. Det er jo sådan at en Volvo 850 t5 er en fantastisk bil. Masser af komfort, plads og ikke mindst trækkraft. Det kan dog blive lidt dyrt i længden med mellem 2 og 5 km. på en liter 95 oktan. Det skal dog bemærkes at tankkapaciteten passer fint med tissepause og hundeluftnings intervallet.
Konklusionen blev at "Svensker Expressen" måtte skifte forvogn. Det tog lidt tid at komme overens med tanken om at sætte noget så uskandinavisk foran Polaren som en tysk BMW.........!
Efter en kort testtur var vi dog solgt til en endnu bedre trækkraft og en halvering af brændstofforbruget.

Sommeren 2010.

"Svensker Expressen" havde fået nyt lokomotiv. 1 stk BMW 530 d. touring M blev spændt foran Polaren og straks faldt forbruget til mellem 7 og 9 km. pr. liter diesel.
I sommeren 2010 skulle campinglivet så leves fuldt ud. Jeg havde taget orlov og sammen med Louise planlagt en tur rundt i Europa på en måneds tid.
Hvad vi ikke vidste på dette tidspunkt var at Polaren kørte på sidste vers. Vi kom snart til at sige farvel og god tur til de evige campingmarker.

Sommeren 2010.

"Svensker Expressen" mødte sit endelige på en skyggefuld rasteplads på motorvejen lige nord for Vellance i Frankrig. Den gav op med en sprængt medløbsbremse og et knust hjulleje. Oveni blev der lagt en hjemtransport med en fransk speditør der manglede rutine i transport af campingvogne.
Efter hjemkomsten fra en ellers skøn og lang tur i det franske gik jagten ind på en afløser for Polaren.

I december måned 2010 lykkedes det. Vi fandt hvad vi søgte efter. 1 stk. Polar 620 GDE 2003 blev hjemtaget fra det mørke Jylland.

Bimmer og Bjørn var født og eventyret kunne fortsætte........................................

Påsken 2011.

Bimmer gik så hen og blev træt i undervognen på en fransk landevejsetape. Her blev den efterladt hos en lokal SOS samarbejdspartner og måtte så lide den skæbne at blive solgt hjemme i Danmark under sit sygeleje i det franske. 
Bjørn måtte vi trække hjem med en VW Touareg fra Hertz og allerede under turen nordover blev beslutningen om at udskifte Bimmer taget.
Det stod klart at vi gerne ville have lidt flere kræfter og nok også noget vi kunne benytte lidt mere aktivt i forbindelse med udflugter og erhverv derhjemme.
Det blev til en Mercedes Vito 122. Lidt flere HK og en del flere NM. Dyret er døbt Benzer så nu er det Benzer og Bjørn I møder derude på vejene

Sommeren 2015